Followers

Friday, December 9, 2011

Masalah...

huhuhu.....masalah demi masalah melanda sejak kebelakangan ni. masalah lama yang masih belum sattle. aku ingatkan semua sudah selesai, rupa-rupanya semakin teruk. sepatutnya mereka sudah menyelesaikannya.. kasihan pada yang terlibat. bagaimana hendak menyelesaikan masalah ni aku pun dah tak tahu lagi. Ya Allah Ya Tuhan ku, tabahkah hatiku dalam menempuhi ujian Mu ini. berikanlah kekuatan kepada ku untuk menghadapinya. dan berikanlah petunjuk kepadaku untuk cuba membantu kawanku. ya Allah padaMu ku berdoa semoga masalahnya dapat diatasi dan berilah petunjuk kepada hamba Mu yang seorang itu semoga dia berubah. aku mohon pada Mu semoga dia kembali ke landasan yang betul...aku amat berharap dia berubah untuk kebaikan diri dia sendiri. Ya Allah Ya Tuhan ku, aku tidak mampu menanggungnya lagi.

3 catatan:

YONG JIAO XIU said...

Keep on praying. InsyaAllah, takde masalah tak dapat diselesaikan. Memang, easy to say than done. Sabar, ini dugaan hidup, ada hikmah di sebaliknya. Itu ujian Allah s.w.t. untuk umat-Nya untuk menilai tahap keimanan kita. Without prob, kita takkan tahu keupayaan kita. Selalunya bila ujian melanda, kita akan lebih terserlah. Lagipun apa yang diturunkan oleh Allah s.w.t. memang Dia bagi setara dengan keupayaan kita. Yakin dengan Allah, ujian yang diberi memang sesuai dengan tahap kita, insyaAllah, kita boleh lepasi ujian yang diberi.

kaira_syuma said...

terima kasih sis, atas nasihat yang berguna itu. doakan saya tabah menghadapi dugaan ini. terlalu lama rasanya menyimpan masalah ni. dan hanya mengadu pada Allah S.W.T adalah jln terbaik....nasib baik saya suka mengarang, dapat juga menyibukan diri dari memikirkan masalah tersebut...

MaY_LiN said...

semoga diberi kelapangan dari segala masalah..